سئو، تکنیک های موثر دیروز و مخرب امروز

همه چیز از الگوریتم پنگوئن گوگل شروع می شود، الگوریتمی که در آن گوگل دیگر به خود اجازه نمی دهد تا توسط ترفند های کاربران گول بخورد و برخی سایت هایی که به صورت طبیعی فعالیت می کنند عقب بمانند!

شاید در گذشته این طور بود که شما می توانستید با تکرار یک کلمه ی کلیدی به صورت مداوم در سایت خود سئوی خوبی از گوگل کسب کنید و یا می توانستید با ساختن سایتی که همه چیز را در خود جای داده و به اصطلاح از شیر مرغ تا جان آدمیزاد ! در آن یافت می شود،سئو بسیاری از کلماتی که یاشید ربطی به یکدیگر را ندارند به خود اختصاص دهید.

همچنین شما می توانستید با استفاده از بک لینک های هر چند بی ربط یا خرید بک لینک ها سایت خود را به راحتی در گوگل به اوج برسانید و بسیاری که مقالات و محتوای بهتری داشتند ناکام بمانند (در مقالات بعدی راجع به بک لینک ها مفصلا توضیح داده خواهد شد)

الگوریتم پنگوئن در واقع نگهبانی است که سایت ها را از نظر کلمات کلیدی و بک لینک بررسی میکند و میزان ارتباط کلمات و بک لینک ها را با محتوای سایت می سنجد.

به عبارت دیگر الگوریتم پنگوئن بک لینک ها و کلمات کلیدی را بررسی کرده و وبسایت هایی را که از این موارد بی دلیل و به صورت افراطی یا بی ربط استفاده کرده اند(به اصطلاح اسپم کرده اند) جریمه میکند.

تمرکز الگوریتم پنگوين گوگل بیشتر بر روی بک لینک هایی است که از سایت های کم ارزش یا غیر مرتبط دریافت شوند و یا لینک هایی که بیش از حد و به صورت غیر طبیعی بهینه شده باشند (over optimizing)

برای مثال فرض کنید وب سایت شما ۱۰ صفحه با محتوای متوسط داشته باشد و هیچ اثری از لینک های خارجی مانند لینک شبکه های اجتماعی در آن وجود نداشته باشد اما ۲۰۰۰ وب سایت دیگر سایت شما را بک لینک کرده باشند. این عمل از سوی گوگل یک امر غیر طبیعی است و شما را به شدت جریمه خواهد کرد.

بگذارید اندکی از سایت فرنیان برای چگونگی اعمال جریمه ها یا به اصطلاح پنالتی ها توسط گوگل بپردازیم:

گوگل توسط جرایم مختلف خود می تواند بخش هایی از سایت شما ، کلمات کلیدی یا حتی تمام سایت شما را در رتبه بندی خود تنزل درجه دهد یا حتی به طور کلی حذف کند! در ادامه برخی از این جرایم را بررسی میکنیم:

جریمه ی Granular

در این نوع جریمه، تمام یک وبسایت جریمه نخواهد شد بلکه ممکن است سایت به خاطر یک کلمه ی کلیدی خاص که از نظر گوگل ارتباطی به این سایت ندارد جریمه شود و از نتایج گوگل حذف شود اما همچنان در سایر کلمات کلیدی مرتبط سئوی خود را حفظ کند.

جریمه ی دامنه

جریمه ی دامنه یا site wide همانطور که از اسم آن مشخص است تمام سایت را تحت تاثیر خود قرار می دهد

این جریمه شامل جریمه شدن تمام صفحات، لینک ها و کلمات کلیدی شما می شود و از سنگین ترین مجازات های گوگل است

پنالتی کلمات کلیدی

در این نوع پنالتی، موتور جستجوی گوگل سایت‌هایی که برای رتبه گرفتن در یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص تلاش می‌کنند را مجازات می‌کند. تجربه به ما می‌گوید که این نوع پنالتی، نتیجه بهینه‌سازی بیش‌ازحد(over optimizing) آنکرهاست.

برای مثال، اگر سایت شما برای رتبه گرفتنِ صد کلمه کلیدی مرتبط با «گربه» تلاش می‌کند، در پنالتی کلمات کلیدی، سایت شما برای فقط یکی از آن کلمات کلیدی مانند «بچه‌گربه» مجازات می‌شود. دلیل این پنالتی ممکن است ساخت تعداد زیادی لینک با آنکر تکست «بچه‌گربه» باشد.

پنالتی کلمات کلیدی به‌صورت گروهی

همانند پنالتی کلمات کلیدی، در این نوع پنالتی نیز یک یا چند کلمه کلیدی تحت مجازات قرار می‌گیرند. برای مثال ممکن است سایت شما برای رتبه گرفتن در چهار کلمه کلیدی خاص تلاش کند، اما فقط دو تا از این کلمات کلیدی تحت پنالتی قرار بگیرند.

پنالتی Page Only

در این نوع پنالتی، موتور جستجوی گوگل فقط یک صفحه خاص یا دامنه، مانند صفحه درباره ما، را پنالتی می‌کند

De-indexation

این نوع پنالتی به پنالتی اطلاق می‌شود که موارد ایندکس شده سایت شما به‌صورت فیزیکی از نتایج جستجو حذف می‌شوند. بهترین روش برای دیدن نتایج موارد ایندکس شده یک سایت در گوگل، این است که site:yoursite.com را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. (بجای yoursite.com باید آدرس سایت خود را قرار دهید)

اگر سایتتان در نتایج ظاهر شد، به این معنی است که هنوز توسط گوگل ایندکس می‌شود؛ و اگر نتایجی را مشاهده نکردید، یعنی به دام پنالتی De-indexation گرفتار شده‌اید.

 

*بخش معرفی برخی از جرایم گوگل برگرفته شده از: elite-strategies.com

*به استناد وب سایت farnian.com

اشتراک گذاری نوشتار:

نظرات

برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید