10 نکته برتر برای کسب ثروت و موفقیت از حمید نصیرزاده

10 نکته برتر برای ثروت و موفقیت

  1. خالق زندگی خود باشید
    بسیاری از ما زندگی خود را در انتظار "دستیابی به موفقیت بزرگ" خود می گذرانیم. ما فکر می کنیم که اگر فقط سرمان را پایین بیندازیم ، سخت کار کنیم و کارهای درست انجام دهیم ، سرانجام کسی، کلید موفقیت ما را تحویل خواهد داد.اگر می خواهید موفقیت واقعی در زندگی خود ایجاد کنید ، باور داشته باشید که خود شما هستید که زندگی خود را خلق می کنید.
    ممکن است سخت به نظر برسد، اما اگر به روش درست به آن نگاه کنید ، در واقع قدرت دهنده است. زیرا اگر خود شما مسئول شکست خود باشید؛ می توانید زندگی خود را به سمت بهتر تغییر دهید.
    قبل از اینکه بخواهید کار دیگری انجام دهید ، وقت آن است که کنترل خود را بدست گیرید. وقتی باور کنید که می توانید زندگی مورد نظر خود را ایجاد کنید ، به جای اینکه منتظر اتفاقات خوب باشید ، خود را در مسیر رسیدن به ثروت و موفقیت قرار دهید


  2. اگر می خواهید میوه ها را تغییر دهید ، ابتدا ریشه ها را تغییر دهید
    این ممکن است در ابتدا چندان منطقی نباشد ، اما یک درخت را در یک باغ میوه تصور کنید. هر نوع میوه ای نتیجه می دهد. این درختی که شما تصور می کنید نشان دهنده زندگی شماست. در زندگی ، همه اقدامات ما سرانجام به نوعی به نتیجه می رسند. به عبارت دیگر ، درخت شما روزی میوه می دهد. اما چه نوع میوه ای؟ آیا آبدار ، ترد و شیرین خواهد بود؟ یا ثمرات کار شما ناامید کننده و تلخ خواهد بود؟
    همه ما میوه آبدار و شیرین را دوست داریم، همچنین نتایج موفقیت آمیز را. پس اگر می خواهید درختی میوه بهتر و بیشتر تولید کند ، چه کاری انجام می دهید؟
    شما به ریشه ها بر می گردید.
    شما نمی توانید میوه ای را که قبلاً تولید شده است، تغییر دهید ، اما می توانید میوه فرداها را شیرین تر کنید. اگر شما ریشه هایی را که در زیر زمین پنهان شده اند پرورش دهید ، می دانید که در نهایت ، تلاش شما بر کل گیاه تأثیر می گذارد. زندگی نیزبه همین گونه است. اگر به نتیجه دلخواه خود نرسیدید ، دقت کنید که روی مسئله واقعی تمرکز کنید ، نه نتیجه نهایی. به جای تغییر امور قابل مشاهده ، روی موارد نامرئی تمرکز کنید


     
  3. از کُنج "راحتی" بیرون بیایید
    "راحتی" جایی است که همین حالا در آن هستید. اگر می‌خواهید در زندگی به سطح جدیدی بروید، باید از کُنج راحتی بیرون بیایید و تمرین کنید تا کار‌هایی را انجام دهید که راحت نیستند. اغلب مردم مایل نیستند به ناراحتی بیفتند و راحت بودن بزرگ‌ترین اولویت‌شان در زندگی است. در مورد راحت بودن خیلی مبالغه شده‌است.راحت بودن شاید باعث شود احساس گرمی و نرمی، خلسه و امنیت کنید؛ ولی به شما اجازه رشد نمی‌دهد. برای رشد به عنوان یک شخص باید کُنج راحتی‌تان را گسترش دهید. فقط موقعی می‌توانید واقعا مطمئن باشید که در حال رشد هستید که هر وقت به خودتان نگاه کردید، ببینید بیرون از کُنج راحتی‌تان ایستاده‌اید.
    اولین بار که کار جدیدی را امتحان کردید، راحت بود یا سخت؟ معمولا سخت، ولی بعد از آن هر چه بیش تر انجامش دادید، راحت تر شد، شیوه معمول به همین صورت است. همه چیز اول، ناراحت کننده به نظر می‌رسد، ولی اگر ادامه دهید، عاقبت از منطقه ناراحتی عبور می‌کنید و به موفقیت می‌رسید.
    آن وقت یک کُنج راحتی جدیدی دارید که بزرگ‌تر از قبلی است و شما هم تبدیل به آدم "بزرگتری" شده‌اید
    باز هم تکرار می‌کنم تنها زمانی که واقعا در حال رشد هستید، زمانی است که به ناراحتی و سختی افتاده‌اید.از حالا به بعد هر وقت حس کردید که به ناراحتی و سختی افتاده‌اید، به جای بازگشت به کُنج راحتی قبلی با غلبه بر نفس‌تان بگویید، "باید رشد کنم" و به حرکت رو به جلو ادامه دهید


     
  4. روی هر چیزی تمرکز کنید، آن را گسترش می‌دهید!
    آیا تا به حال افرادی را دیده اید که مدام در حال شکایت کردن و غر زدن هستند؟آیا آنها شاد و سرحال هستند یا غمگین مایوس؟
    در واقع این دامی است که ما ناگهان در آن گرفتار می‌شویم. اگر می‌خواهید به اهداف تان دست پیدا کنید باید این عادت را بشکنید. وقتی کسی در حال شکایت کردن و منفی گرایی باشد، روی مشکلات زندگی تمرکز می‌کند.
    اما اگر شما تمرکزتان را بر موارد مثبت گسترش بدهید، به جای توجه به اینکه چرا همه چیز اشتباه است، متعهد می‌شوید که به موارد، درست نگاه کنید. با تمرکز واقعی روی اهداف در یک مسیر جدید و اختصاصی، راه های جدید تری را پیدا خواهید کرد که قبلا تصورش را هم نمی‌کردید.


     
  5. کلام شما باید برایتان قانون باشد
    چند بار پروژه‌هایی را شروع کرده و آنها را به پایان نرسانده‌اید؟ اگر به این سوال صادقانه پاسخ دهید، پاسختان ممکن است شما را کلافه کند. اغلب از افرادی که برنامه های جدیدی را شروع می کنند، می‌شنویم که برای خودشان هدف تعیین کرده‌اند اما هرگز آن را به انجام نرسانده‌اند. به پایان رساندن آنچه شروع می کنید، مهمتر از آن است که تصور کنید. در اینجا صداقت نقش مهمی دارد و این فقط به معنای صادق بودن با خود نیست
    (گرچه این مهم است)
    بلکه به معنای کامل بودن به عنوان یک شخص است. اگر به قول خود پایبند نباشید، احساس خوبی نخواهید داشت و این می‌تواند اعتماد به نفس شما را متزلزل‌ کند و مانع رسیدن شما به اهدافتان شود. اگر مراقب نباشید ممکن است در حلقه عادت های بد گیر کنید. اما اگر به قول خود متعهد باشید، این اعتماد به نفس در همه زمینه های زندگی شما جاری می‌شود. این یک تمرین ساده برای انضباط شخصی است. ممکن است این کار سخت به نظر برسد، اما تنها راه رسیدن به اهدافی است که برای خود تعیین کرده اید. این یکی از راه هایی است که می توانید زندگی خود را در اختیار بگیرید، به موفقیت برسید و ثروت خود را افزایش دهید.


     
  6. پول خود را مدیریت کنید
    آیا شما برنامه‌ای برای مدیریت پول خود دارید؟ برای تبدیل شدن به یک مدیر پول عالی ،
    مهم نیست که چقدر پول به دست می آورید. بزرگترین تفاوت بین موفقیت و شکست مالی در این است که چقدر خوب پولتان را مدیریت می‌کنید، برای اینکه استاد کسب ثروت شوید، باید مدیریتش را بلد باشید. تا وقتی نتوانید شایستگی خود را در مدیریت آن‌چه دارید نشان دهید، چیز بیشتری دریافت نمی‌کنید.  بهتر است اول عادت‌ها و مهارت‌های لازم را برای مدیریت مقدار کمی پول به دست آورید تا بعد، توان مدیریت مقادیر زیاد را هم داشته باشید.
    یادتان باشد ما موجوداتی هستیم که از روی عادت زندگی می‌کنیم، در نتیجه عادت به مدیریت پول، از مقدار پول مهم‌تر است. مدیریت بهتر امور مالی، باعث موفقیت و افزایش ثروت خواهد شد.


     
  7. افراد موفق را الگو قرار دهید
    چند نفر از ما در زندگی خود با افراد موفق و خود ساخته بزرگ شده‌ایم که بتوانیم از آنها به عنوان الگویی برای موفقیت استفاده کنیم؟ خیلی زیاد نیست، درست است؟
    واقعیت این است که بیشترما راههای موفقیت و افزایش ثروت را نمی شناسیم. بعضی از ما شاید نتوانیم از پدر و مادر خود برای موفق شدن راهنمایی بخواهیم، شاید آنها نیز موفق نیستند. پس انسان‌های موفق از کجا آموخته اند؟
    پیدا کردن افراد ثروتمند و موفق ضروری است و مطالعه زندگینامه و چگونگی موفقیت آنها برای یادگیری موثر است.
    البته لازم نیست این الگوها را چهره به چهره بشناسیم. بهتر است کتاب‌های آنها را بخوانیم و مصاحبه های آنها را گوش دهیم و یاد بگیریم که آنها در نقطه شروع چگونه عمل کرده اند، از کجا شروع نموده و چه تجربه هایی به دست آورده اند، ما نیز همان کارها را انجام دهیم.


     
  8. درآمد خود را محدود نکنید
    اگر شغلی دارید که دارای درآمد محدود است،
    حتما سقفی برای درآمد خود خواهید داشت.
    اگر بخواهید درآمدتان را افزایش دهید و ثروت به دست آورید، باید محدودیت‌ های درآمد خود را کنار بگذارید و کسب و کار یا تجارت جدیدی شروع کنید.
    هنگام شروع کسب و کار نباید مسئولیت موفقیت یا شکست آن کسب و کار به عهده شما باشد. مشاغل کوچک نباید به گونه‌ای تاسیس ‌شوند که نقش حیاتی به مالک بدهند بلکه باید بدون حضور او نیز به فعالیت خود ادامه دهند، علت اصلی شکست مشاغل کوچک همین است.
    وقتی اجازه دادید کسب و کارتان بدون شما کار کند، هیچ محدود‌یتی در درآمدتان نخواهید داشت.
    در بیشتر مشاغل بر اساس نرخ ساعتی، حقوق یا کمسیون تعیین می‌شود، یعنی شما فقط می‌توانید به اندازه توانایی کار خود درآمد کسب کنید، اما وقتی اجازه می‌ دهید شرکت یا کسب و کارتان کار شما را انجام دهند، دیگر تعداد ساعات روز شما را عقب نگه نخواهد داشت.


  9. تمرکز روی پول را متوقف کنید ، بر حل مسئله تمرکز کنید
    کسب درآمد پیچیده نیست. مردم برای رفع مشکلاتشان هزینه می کنند. ساده است. نمی توان کاری را شروع کرد و به موفقیت آن امیدوار بود، مگر اینکه با منطق و دلیل شروع شده باشد. انسان های موفق با ایجاد مشاغلی که مشکلات دیگران را حل می کنند؛ ثروتمند می شوند. بنابراین باید برچیزی تمرکز کرد که هارو آن را "حل مسئله" می نامد. شما باید تصمیم بگیرید که برای کمک بهتر به مردم چه کاری می توانید انجام دهید. کسب درآمد، نتیجه کمک به دیگران است.
    به زندگی خود توجه کنید. چه مقدار هزینه می کنید
    تا مشکلات زندگی خود را حل کنید؟
    برای ثروتمند شدن باید به دیگران کمک کنید تا مشکلاتشان را حل کنند. این رمز موفقیت است.


     
  10. هرگز یادگیری را متوقف نکنید
    تصور نکنید وقتی به هدفی رسیدید، همه چیز را می دانید. موفق ترین افراد جهان به ادامه یادگیری و رشد خود متعهد هستند. یکی از بهترین عادت های افراد موفق این است که آنها تشنه آموختن هستند. آنها می خوانند تا خود را بهبود بخشند و دنیای اطراف خود را بهتر درک کنند.
    هیچ چیز در این جهان ثابت نیست و همه موجودات زنده دائم در حال تغییرند. به گیاهان دقت کنید، یک گیاه اگر رشد نکند، یعنی در حال مرگ است. انسان ها هم اگر در حال رشد نباشند، محکوم به نابودی هستند. “اریک هوفر” می گوید: “کسانی که به دنبال طلب دانش و در حال یادگیری هستند، وارثان آینده زمین اند و کسانی که خود را فارغ از آموختن می دانند؛ در دنیایی زندگی می کنند که دیگر وجود ندارد.”
    اگر به صورت مداوم یاد نگیرید، کنار گذاشته می شوید.
    به رشدتان متعهد بمانید، هر ماه حداقل یک جلد کتاب بخوانید

نوشته: حمید نصیرزاده 09/09/1399

 

اشتراک گذاری نوشتار:

نظرات

برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید